Verstuur jij jouw producten nog steeds in die blanco en saaie standaard verzenddozen? Wist je dat dat ook helemaal anders kan? En dat zonder enorme bedragen uit te geven aan exclusieve verpakkingen of grote oplages waar je helemaal niet op zit te wachten. Een verpakking is namelijk veel meer dan alleen een omhulsel van jouw product. Hebben in dit blog de voordelen van persoonlijke verzenddozen voor je op een rijtje gezet!
Het grootste voordeel van bedrukte verzenddozen is misschien een inkoppertje: herkenbaarheid. Je zorgt er namelijk voor dat de ontvanger van het pakket direct jou herkent als afzender. Dit doe je al door het logo van jouw bedrijf op de doos te drukken. Het hoeft helemaal niet moeilijk en ingewikkeld te zijn. Maar denk bijvoorbeeld ook een slogan, kleuren van je huisstijl en lettertypes die zorgen dat jouw verzenddoos zich onderscheidt van de rest. En wat te denken van het extra lange geluksmoment van de ontvanger. Deze zit op jouw pakketje te wachten en het feest van het uitpakken begint dan al bij de deur.
Meer weten over hoe je de herkenbaarheid van jouw merk kunt vergroten? Dit blog gaat daar dieper op in en legt je uit hoe belangrijk dit is. Interessant om te lezen!
Door een verzenddoos te bedrukken zorg je niet alleen voor herkenbaarheid, je brengt ook nog eens een sterke boodschap over. Belangrijke waarden die jij wilt uitstralen breng zo gemakkelijk over op de ontvanger (en anderen die de doos zien). Is duurzaamheid en MVO een belangrijk thema voor jou? Dan is de keuze voor een gerecycled materiaal snel gemaakt. Onze verzenddozen met bedrukking op de klep zijn in dat kader een perfecte keuze. Met de gerecyclede look-and-feel breng je jouw waarde ook eenvoudig over op de ontvanger. En dat is weer goed voor binding met je klanten!
In het verlengde van punt 1: zorg voor herkenbaarheid en blijf dicht bij jezelf. De boodschap en de verpakking moeten wel bij het bedrijf passen. Op deze manier versterk je je merk en blijft het niet een losstaande actie.
De stevigheid van de verpakking is natuurlijk een belangrijk onderdeel. Bij de verzenddozen van Flyerzone zit dat in ieder geval goed. De dozen bestaan uit 1 deel. Door de dozen in elkaar te vouw ontstaat er een stevig geheel met een dubbele wand. De doos heeft zo nagenoeg geen zwakke plekken en dus is de inhoud optimaal beschermd.
Het verzenden van producten kan natuurlijk ook in standaard blanco dozen. Maar dat doet bijna iedereen. Je onderscheidt jezelf pas echt met een eigen persoonlijke doos. Het ziet er niet alleen mooier uit, het straalt ook professionaliteit uit. Dat zorgt weer voor extra vertrouwen en uiteindelijk versterk je hier je merknaam mee.
Het is jou als verzender vast niet ontgaan: de tarieven van de postbedrijven worden met enige regelmaat verhoogd. Er is een voordeligere manier van verzenden: namelijk via de brievenbus. Natuurlijk is hier niet ieder product voor geschikt, maar het kan je aanzienlijk schelen in de kosten. Je hebt wel te maken maximale formaten. De belangrijkste is de hoogte: maximaal 3 centimeter. Naast de kosten is het voor de ontvanger ook nog eens relaxer: hij/zij hoeft niet thuis te zijn om het pakketje toch te krijgen. Onze volledig bedrukte verzenddoos is ook te bestellen in een hoogte van 2,5 centimeter. Perfect geschikt voor brievenbuszendingen dus.
Je leest het al: er zijn flink wat voordelen voordelen om voor een bedrukte verzenddoos te kiezen. Bij Flyerzone zijn de mogelijkheden omtrent het bedrukken van verzenddozen eindeloos. Kies je voor een volledig bedrukte verzenddoos met jouw slogan, of ga je toch voor een deels bedrukte verzenddoos met enkel het logo van jouw bedrijf? Wees creatief en denk vooral out-of-the-box (pun intended)!
Het kan natuurlijk zijn dat je jouw product op een andere manier wilt verzenden. Heb je een klein product te versturen? Je kunt dan bijvoorbeeld ook een bubbel envelop gebruiken. In dit blog lees je de alle voordelen en redenen om voor een bubbel envelop te kiezen!